MOHENDŽODÁRO
TANTRA PRO ŽENY

MUDr. Monika Sičová

 

Dévavaní - meditace se zvuky

Mohendžodáro je tajemný, omlazující a zkrášlující rituál ze starodávné indické tradice přizpůsobený současné ženě a jejím potřebám.  Pro více informací klikněte zde

Tento druh meditace dělejte večer před spaním. Nezapomeňte ale zhasnout světlo, v klidu se usaďte na postel, zavřete oči a 15 min monotónně odříkávejte nějaká slova, která nedávají smysl. Použijte stejný zvuk, než vám vaše mysl nabídne zvuk jiný. Pozor, jde o zvuky a slova, která neznáte. Pokud například neumíte mluvit italsky, můžete to teď zkusit.  

Pokud budete tuto metodu používat pravidelně, zkvalitníte tak svůj spánek a vy tak ráno budete mnohem více svěží a odpočatí.


Pokyny k Aum meditaci

Délka: 60 min
Počet fází: 4

Vyslovte pomalu zvuk AUM (vysloveno ÓM). Snažte se se zvukem splynout.  Staňte se tímto zvukem a vše ostatní vypusťte z hlavy. Zvuk vámi vibruje, vnímejte to. Jakmile ucítíte soulad se zvukem AUM, přestaňte ho vyslovovat nahlas. Zavřete ústa a vytvářejte ten zvuk uvnitř, ale nejprve opět nahlas. Intonujte uvnitř, ale nahlas. Zvuk se bude šířit celým vaším tělem, každou jeho částí. 

Vy jste hudebním nástrojem. Užijte si to a dostaňte se do harmonie. 

1. FÁZE: 15 min

V první fázi se posaďte. Snažte se být klidní a tiší. Doporučujeme pustit si k této fázi klidnou tichou hudbu.

2. FÁZE: 15 min

V této fázi začněte vydáváním nějakého nesmyslného zvuku až do doby, kdy zazní nějaké neznámé slovo. Zvuk který vydáte, musí vycházet z části mozku, kterou jste využívali jaké malé děti, když jste ještě neznali slova. Nekřičte, neječte, buďte klidní.

3. FÁZE: 15 min

Stoupněte si, ale mluvte dál. Dovolte svému tělu vyjádřit se jemným pohybem. Tělo se bude pohybovat ve společné harmonii se zvuky. 

4. FÁZE: 15 min

Lehněte ti, uvolněte se a relaxujte.

Doporučení

Začněte tím, že budete odříkávat: la la la la... A pak přijde jiný zvuk, uvidíte.