MOHENDŽODÁRO
TANTRA PRO ŽENY

MUDr. Monika Sičová

 

Meditace bez mysli

Mohendžodáro je tajemný, omlazující a zkrášlující rituál ze starodávné indické tradice přizpůsobený současné ženě a jejím potřebám.  Pro více informací klikněte zde

„ Být bez mysli znamená být inteligentní. A když po vás chci, abyste jen tak drmolili, tak po vás prostě jenom chci, abyste odhodili mysl a veškerou její aktivitu – a pak budete znovu ve své přirozené podstatě, budete čistí, vnímaví.“ Osho


Pokyny k meditaci bez mysli

Délka: 120 min

Počet fází: 3

Každá fáze trvá 40 min. Ale je možné 2. a 3. fázi o 20 min prodloužit.

Meditaci provádějte 7 dní, abyste ucítili její účinky.

1. FÁZE: 40 min

Drmolení neboli Gibberish

Drmolení vás zbaví činné mysli, ticho vás naopak zbaví nečinné mysli a uvolnění vám otevře bránu k transcendentálnímu světu.

V této fázi můžete stát nebo sedět. Mějte zavřené oči a mluvte nesmysly. Používejte pouze slova, která neznáte. Začněte drmolit zcela vědomě, blázněte. Uvolněte se u toho a vnímejte, co se objeví. Vyjádřete vše, co potřebujete – zpívejte, křičte, mumlejte, mluvte. Tělu dejte svobodu, ať se vyjádří – můžete skákat, lehnout si, chodit, sedět, točit se… Ale pozor! Drmolení nepřerušujte, nedělejte přestávky. Pokud zrovna nebudete vědět co dál, říkejte la la la, ale hlavně nebuďte ticho! Toto je individuální fáze, pokud tedy meditaci děláte s někým, soustřeďte se pouze na sebe a nevměšujte se mu do toho.

2. FÁZE: 40 min

Pozorovatel

Znehybněte, buďte tiší a sedněte si na zem či židli. Mějte rovnou páteř, hlavu drže zpříma, zavřete oči a dýchejte přirozeně. Pozorujte, mysl, tělo a vše, co se děje. Je důležité vnímat přítomný okamžik. 

3. FÁZE: 40 min

Relaxace

Nechte padnout své tělo na zem, bez jakéhokoliv ovládání či úsilí. Lehněte si na záda.
Vše puste. Uvolněte tělo, aby z vás mohlo vše spadnout na zem. To vše bez zapojení mysli. Stále ale vše pozorujte a uvědomujte si, že vy nejste ani tělo, ani mysl. Časem se dostanete až k svému středu. Jakmile ucítíte tento okamžik, sedněte si a několik minut vnímejte prostor, ve kterém jste byli – ticho a klid.